Czy do diesla można założyć gaz?

Podczas pandemii właściciele samochodów potrzebują rozwiązań tanich i efektywnych. Zastanawiają się, czy w silniku wysokoprężnym przyda się paliwo gazowe. Pisząc się na taką zmianę, trzeba rozważyć korzyści. A te bywają słabsze od zakładanych.

Paliwo gazowe w silniku wysokoprężnym

Wykorzystanie paliwa gazowego w jednostce wysokoprężnej nie jest nowinką. Australijczycy od wielu lat znają tę metodę w samochodach użytkowych. Owa technologia działa najskuteczniej w takich maszynach.

W naszym kraju instalacja gazowa do diesla interesuje więc zwłaszcza firmy mające ciężarówki bądź pojazdy komunikacji zbiorowej. W osobówkach cechujących się niskim przebiegiem gaz zainstalowany w jednostce wysokoprężnej procentuje dość opornie. 

3 typy zasilania gazowego dla diesla

Zastosowanie w silniku wysokoprężnym instalacji gazowej praktycznie nigdy nie przesądza działania silnika jedynie na LPG. Co prawda jest taka możliwość, proponowana przez tak zwany system mono fuel, jednak bywa ona związana z potrzebą przeróbki całego silnika.

Drugie rozwiązanie to program dwa paliwa: do komory spalania wtryskuje się ropę i gaz. Przy instalacji tego typu niezbędne okazuje się wgranie nowego oprogramowania do komputera, nadzorującego działanie silnika. 

Jeszcze jedna możliwość, czyli diesel gaz, cechuje się niższymi kosztami, dzięki czemu jest osiągalna dla znacznej części kierowców. LPG zajmuje tu maksymalnie trzydzieści procent składu paliwa – jednostka napędowa nie doświadcza zatem istotnych modyfikacji.