Problemy związane z branżą odzieżową której występują w Polsce

Branża odzieżowa od lat określa modę w globalnym handlu i marketingu. Jest to związane z jej sporą skalą oraz znaczeniem dla gospodarek. Bezsprzecznie także realna waga, jaką do ubrań przykładają konsumenci ma równiez na to wpływ. Ostatnio można także zauważyć coraz większą świadomość konsumentów na temat ogromnego wpływu branży odzieżowej na negatywne zmiany dla środowiska. W związku z tym przykładowa firma odzieżowa czy też hurtownia pasmanteryjna, jest zmuszona sprostać oczekiwaniom klientów, aby odzież była produkowane w eko sposób.  Zaczynając od zdobycia ekologicznych surowców, po dodatki krawieckie, aż po moralną produkcję ubrań. 

Etyczna produkcja – jak ją rozpoznać?

 Generalnie jeżeli spotkasz się z taką firmą, na pewno będzie podana taka informacja na jej stronie bądź na jej portalu w social mediach. Przez to, że bardzo pożądane są etyczne firmy każda z nich chce się tym pochwalić. Oprócz tego większa transparentność marki,a także im więcej konkretów i szczegółów, tym większe zaufanie do niej. Mimo, że rynek fashion przechodzi pozytywne zmiany, nadal to jednakże za mało. Środowisko jest na skraju wytrzymania i trzeba drastycznych zmian aby je uratować. Niemniej jednak to nie jest łatwe, aby produkować ubrań tak, żeby nie niszczyć planety. Często zdarza się tak, że firma odzieżowa wypełnia tylko jedno na kilka kryteriów ekologicznych ale to i tak dużo! W przypadku polskich firm, często możemy się spotkać z informacją “Made in Poland”, z kolei na temat materiałów nie ma już nic. Faktem jest jednak, że im więcej standardów etycznej produkcji firma spełnia, tym lepiej

Dlaczego produkcja w Europie może być nieetyczna?

Utarło się zdanie, że rzeczy wyprodukowane w Europie są zawsze etyczne i ekologiczne. Jednakże jest to niezgodne z prawdą. Z kolei z wyzyskiem oraz nieetycznymi warunkami produkcji odzieży kojarzone są kraje Azjatyckie, w szczególności Chiny. Czy wiesz że zarobki w tym kraju są wyższe niż w naszym kraju? Nie zdajemy sobie sprawy, że wyzysk pracowników branży odzieżowej często odbywa się  w Europie Wschodniej, jak przykładowo w Rumunii. 

Sklepy sieciowe wiedzą, że klienci chętniej kupują ubrania z metką europejską niż chińską,bo kojarzy im się to z ekologiczną produkcją a także dobrymi warunkami pracy.

Deficyt w branży odzieżowej na rynku krajowym – sprawdź jakie są!

Polska branża krawiecka ma trudności w związku z brakiem specjalistów na rynku. Z czym związany jest ten deficyt? Wszystko się rozchodzi o marne wynagrodzenie dla krawcowych.

Zamknięcie galerii a jego wpływ na branżę ubraniową

Bez wątpienia wpływ lockdownu dotknęła większość ludzi. Niemniej jednak wyjątkowo mocne piętno odcisnęła na branży ubraniowej.Nagły lockdown na pewno obniżył dochody pracowników tej branży, tak jak wspomniane wyżej szwaczki i ich niezbyt wysokie wypłaty. {W przypadku rynku polskiego to poprzez dużą ofertą modowych przedsiębiorstw na naszym rynku, polscy konsumenci chętnie kupują odzież od polskich producentów. Należy również dodać ,że odnoszą oni wiele sukcesów na zagranicznym rynku. Czy wiesz, że aż 30 proc. wszystkich punktów handlowych wyprodukowanych przez krajowe firmy branży modowej znajduje się poza polską. 

Nowe technologie w branży fashion

Firmy odzieżowe testują nowoczesne rozwiązania  z zakresu fashion tech. To technologie ułatwiające robienie zakupów, poprzez urealnienie przymierzalni a także dopasowanie, prowokujących konsumentów do szybkiego decydowania się. Takie urządzenia to między innymi chatboty albo obsługa klienta w formule wideochatów.